Известие

Collapse
No announcement yet.

159 дизел или бензин

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ако трябва да сме обективни при всички случаи ще е по-голям кеф да се кара от 1,9JTDm, но разхода ще е майка плаче. Градско на каране за кеф - 15. Карал съм 1,9JTS и си вървеше супер, 2,2 едва ли ще е по зле. Все пак са с изместване на 2-та вала И там е едно весело.. Изместващите шайби са по-скъпи от вариатора на TS и са 2 Това по спомен.
    Опа сега се сещам, че тия шайби ги гледах за някакъв по-нов Опел 1,6.. На 2,2 може да се провери променливото газоразпределение на какъв принцип е.
    Last edited by code; d.m.y г., 13:37.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
      Някой може ли да сподели впечатления за 2.2 JTS ? Не ме интересува произхода на мотора или че е трудно да се газифицира.
      Въпреки че не е масов този мотор : Има ли случаи на скъсани вериги като bmw 1er примерно ? Има ли потенциал на "родилка" ?
      Не че това е най-важното но разхода който му дават -13 градско , 7 извън - реален ли е ?
      Има ли проблем с дюзите/помпата заради скапания ни бензин ?
      Като казах бензин - само с 98+ ли може да се кара ?
      Има ли някакви хронични проблеми ?
      Маховика двумасов/демпферен ли е или не ?
      Зачитал съм Алфаоунъра за този мотор.

      Като цяло хората твърдят, че е здрав. Има проблем с дюзите, заради бензина ни (това Мъри ми го е казвал, англичаните не се оплакват). За разхода - хората казват че го докарват от 12 до 7. Незнам дали е вярно.

      Има дестка болест с оборотите (замисляне). Ремапа е задължителен, а оборотите се оправят с промени в изпускателната система (смяна на последните гърнета).

      С малко по-добро дишане се твърди че изкарва по 200 коня.

      Иначе мотора е доста по-различен от опелския, и се твърди че върви добре.
      Subaru Legacy 3.0R
      Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
      sigpic

      Comment


      • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        Ако трябва да сме обективни при всички случаи ще е по-голям кеф да се кара от 1,9JTDm, но разхода ще е майка плаче. Градско на каране за кеф - 15. Карал съм 1,9JTS и си вървеше супер, 2,2 едва ли ще е по зле. Все пак са с изместване на 2-та вала И там е едно весело.. Изместващите шайби са по-скъпи от вариатора на TS и са 2 Това по спомен.
        Опа сега се сещам, че тия шайби ги гледах за някакъв по-нов Опел 1,6.. На 2,2 може да се провери променливото газоразпределение на какъв принцип е.
        Докато рових за части случайно видях цени за :
        Electro valve. Inlet cam operating solonoid : 90 pounds
        Electro valve. Exhaust cam operating solonoid : 85 pounds
        Предполагам това им е променливото газоразпределение.
        Вариатор за TS в същия сайт струва 115 pounds.
        ...

        Comment


        • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
          Докато рових за части случайно видях цени за :
          Electro valve. Inlet cam operating solonoid : 90 pounds
          Electro valve. Exhaust cam operating solonoid : 85 pounds
          Предполагам това им е променливото газоразпределение.
          Вариатор за TS в същия сайт струва 115 pounds.



          Да, но няма ли на всеки цилиндър такива клапани?

          Т.е - по един за всмукателните и по един за изпускателните?


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Да, но няма ли на всеки цилиндър такива клапани?

            Т.е - по един за всмукателните и по един за изпускателните?
            Според мен се бъркаш с MultiAir двигателите. При тях имаш отделен за всеки всмукателен клапан.

            При JTS от снимките изглежда че са общо 2 за целия двигател.
            ...

            Comment


            • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
              Според мен се бъркаш с MultiAir двигателите. При тях имаш отделен за всеки всмукателен клапан.

              При JTS от снимките изглежда че са общо 2 за целия двигател.
              Да, това имах впредвид.
              Т.е да разбирам, че при JTS моторите има 2 вариатора?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Не знам дали е правилно да се наричат вариатори, но да кажем че има 2 VVT системи в JTS, по една на всеки разпределителен вал.
                ...

                Comment


                • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
                  Не знам дали е правилно да се наричат вариатори, но да кажем че има 2 VVT системи в JTS, по една на всеки разпределителен вал.
                  Смятам, че е правилно, макар че този механизъм работи на по-различен принцип от класическия вариатор и за разлика от него има 3 възможни състояния.
                  Т.е - това са въпросните "шайби" за които колегата по-горе казва, че са по-скъпи от вариатора.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • 3.2 JTS по тази логика трябва да има 4 "вариатора".
                    В alfaowner-a за 1.9 JTS и 2.2 JTS разправят че на 6та предавка при 1500 rpm като натиснеш газта и колата си тръгва без колебание ... заради тези "вариатори".
                    ...

                    Comment


                    • Всяко устройство, което променя динамично фазите на газоразределението, според мен може да се нарече "вариатор".
                      Интересно ми е в случая дали са отстранени болежките, характерни за стария вариатор (разтракването).


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Вариаторите са най-различни разновидности и всички са евентуален проблем. Тия шайби и те сгъват иначе няма да ги продават Нещо, което сработва хиляди пъти ежедневно няма как да не сгъне в един момент. Има проблеми и с витеци на Хонда и с ваноси на БМВ и т.н. Другия вариант е да си караш 8V пръчка
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                          Тия шайби и те сгъват иначе няма да ги продават
                          В online магазина има налични само по 1 брой от вариаторите за 159 и 15 броя вариатори за TS.
                          Едните се търсят повече от другите.
                          ...

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
                            В online магазина има налични само по 1 брой от вариаторите за 159 и 15 броя вариатори за TS.
                            Едните се търсят повече от другите.
                            Какво е съотношението между 156 и 159 като употреба в Бг.
                            "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                            К.М.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщение
                              Какво е съотношението между 156 и 159 като употреба в Бг.
                              Взе ми го от устата, съотношението е като между Инсигния и Астра G - модел "полицейска". Не знам колегата какво се търкаля
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment


                              • Споменатия online магазин е в UK и продава за цяла европа. Каква статистика за БГ ?!
                                Факта е че има само няколко случая на развалени вариатори на 159 в alfaowner и то само на този на intake вала.
                                В БГ почти всеки TS трака като дизел. Явно на собствениците им не им се дават 300+лв за нов вариатор.
                                Това са много смени на масло от онова хубавото (и евтинкото ! ) , което продават в LIDL.
                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X